Arbeidsmarktcampagne

Werken bij Steinweg:
Join the club

C. Steinweg Group is een toonaangevend logistiek bedrijf met haar thuishaven in Rotterdam. Ze opereren wereldwijd in de handling, opslag en het transport van grondstoffen, metalen en mineralen. Campagne en Steinweg trekken al even samen op, waarbij we gewerkt hebben aan het versterken van de visuele identiteit met o.a. een nieuwe website, fotografie en videouitingen.

Klant
C. Steinweg Group
Onderwerp
Arbeidsmarktcampagne
Tags
Strategie
Concept
Content
Arbeidsmarktcommunicatie
Online marketing
Media

De uitdaging

Onlangs zijn we een nieuwe uitdaging aangegaan: het werven van personeel. Steinweg komt structureel havenwerkers tekort, waardoor ze soms (letterlijk) schepen moeten laten varen. Tijd om de trossen los te gooien en samen aan de slag te gaan!

Doelstelling
Zorg met een arbeidsmarktcampagne voor 20 nieuwe collega’s en een positieve branding voor het werkgeversmerk Steinweg.

1041411_OKR0RO1

Van concept en creatie naar een effectieve wervingscampagne:
Join the club!

Maar wat maakt het werken bij Steinweg uniek? Waarom werken de huidige havenwerkers er? En, hoe enthousiasmeren we hun nieuwe toekomstige collega’s om ook bij Steinweg aan de slag te gaan? Om deze vragen te beantwoorden zijn we eerst insights gaan ophalen bij het huidige team van Steinweg. Uit deze interviews kwamen verschillende inzichten en drijfveren naar voren, die zijn vertaald naar drie kernthema’s:

• Persoonlijke ontwikkeling en groeimogelijkheden: Jezelf ontwikkelen.
• Werken in de buitenlucht: Elke dag met je kop in de zon.
• Afwisselend werk: Elke dag is anders.

Deze thema’s komen terug in alle gemaakte campagnemiddelen. Een uitgebreide conversiegerichte landingspagina met informatie, activerende fotografie, korte video’s, een radiocommercial, social advertising, online display banners en een Google search campagne.

Steinweg fotos Retina

Samen met Scheepens:
vol in de wind

De mediastrategie hebben we samen met ons zusje Scheepens opgepakt. Door de radiocommercial, video’s en banners rond de sportwedstrijden op RTV Rijnmond en op Dumpert.nl te tonen, kon de doelgroep niet om de uitingen heen. Als er een nieuwe flight live ging, merkte Steinweg dit direct in het aantal sollicitaties, appjes en telefoontjes.

13403697_5212973

Continue optimalisatie

Na de eerste flight zijn de resultaten en data geanalyseerd en hebben we met slimme optimalisaties de sollicitatie-conversie in de tweede flight met 263% laten stijgen. Ook zagen we dat 80% van het verkeer via mobiel binnenkwam, daarom zijn de teksten op de landingspagina verder aangescherpt, ingekort en hebben we extra conversiepunten toegevoegd. Zo hebben we bijvoorbeeld geadviseerd om ook WhatsApp, als laagdrempelig communicatiemiddel, in te zetten. Ook is in flight 2 een nieuwe vrouwelijke collega van Steinweg aan de campagne toegevoegd.

De resultaten

Daar kunnen we kort over zijn: ons doel hebben we na de tweede flight al behaald! Maar we stoppen natuurlijk niet. Ook in 2024 gaat deze arbeidsmarktcampagne voor de havenwerkers door!

5.659.935
impressies
34.215
unieke websitegebruikers
253
afgeronde sollicitaties
29
collega's aangenomen

"Door intensief samen te werken en de ervaring van Steinweg en Campagne hebben we ervoor gezorgd dat we onze doelstelling voor het eerste jaar hebben gehaald. We stoppen nu niet, want het is belangrijk om jezelf goed te blijven profileren als goede werkgever. Daarom gaan we ook in 2024 door met het zoeken naar nieuwe havenwerkers."

Michel van Jaarsveld, Communicatieadviseur bij Steinweg

Wil je meer weten over deze case of heb je zelf een project waarover je wilt praten?

Wil je meer weten over deze case of heb je zelf een project waarover je wilt praten?

Hebben we je aandacht?

Duik in onze dm of vul onderstaand formulier in.
Wij horen graag van je!