Positionering

Van Vopak naar Liquin: een feestelijke rebranding in recordtijd

Binnen anderhalve maand een nieuwe merkidentiteit ontwikkelen en implementeren? Kom maar op! In oktober 2023 kregen wij de uitdaging om een nieuwe merknaam en positionering te creëren. Bijl PR introduceerde ons bij de nieuwe eigenaren van de drie chemieterminals in de Rotterdamse Botlek. Deze terminals waren door Vopak verkocht aan de Europese infrastructuurinvesteerder Infracapital. Met de deadline op 1 december was het een race tegen de klok, maar wij waren er helemaal klaar voor!

Klant
Liquin
Onderwerp
Positionering
Tags
Strategie
Concept
Branding
Content

Brand workshop: de start van een nieuwe brand identity

In samenwerking met Bijl PR trapten we af met een brand workshop, georganiseerd in drie dagen tijd. Deze sessie hielp ons snel de kern van Liquin’s identiteit te vinden. We onderzochten de bedrijfsambities, de markt en de doelgroepen. Uit de workshop kwam de naam Liquin voort, een slimme samenvoeging van ‘Liquid’ en ‘Industries’. Deze naam vat perfect de essentie van de activiteiten samen: de opslag en distributie van vloeistoffen, met een frisse en dynamische twist.

Group 18_2

Een feestelijke rebranding in recordtijd

In anderhalve maand transformeerden we het hele bedrijf. Elk detail moest kloppen. We pasten alle visuele elementen aan. Van de website en de signing op de terminals, tot de koffiemokken en werkbonnen. Alles moest om! In de nacht van 30 november op 1 december maakten we de laatste aanpassingen. De vlaggen werden gehesen en op 1 december stond het pand in volle glorie klaar voor de eerste werkdag onder het nieuwe Liquin. Vopak was verleden tijd; Liquin was klaar voor een frisse start en een energieke nieuwe identiteit. We maakten er een feest van, zodat zowel medewerkers als klanten direct de nieuwe energie konden voelen.

Liquin logo-Brandstory
Steinweg fotos Retina Copy

Een fris merk voor een innovatieve organisatie

Onze aanpak paste perfect bij de jonge, dynamische cultuur van Liquin. De merktransformatie was niet alleen een strategische herpositionering, maar ook een viering van de energie en vernieuwing van het bedrijf. Het merk weerspiegelt de kernactiviteiten van Liquin, zoals de grootste methanolpool van Europa en de toonaangevende brandstof-ethanolhub. En het onderstreept hun groene ambities. Liquin richt zich op duurzame opslagoplossingen en werkt mee aan een gezondere, duurzamere wereld. De nieuwe positionering sluit naadloos aan bij hun ambitie om een innovatieve en energieke speler in de markt te zijn.

Website-laptop
Liquin-Social-GIF-Linkedin

Blijvende samenwerking

Onze samenwerking met Liquin gaat verder dan deze rebranding. Campagne blijft de communicatiepartner die helpt om het merk te verstevigen en uit te breiden in de markt. We blijven samenwerken aan creatieve ideeën, van doorlopende content en employer branding tot eventcommunicatie. Zo helpen we Liquin de positie als energieke en innovatieve speler te versterken en houden we elkaar scherp. Samen zorgen we ervoor dat Liquin voorop blijft lopen in hun sector!

“Met Campagne is het fantastisch samenwerken, verrassend en creatief. Ze hebben ons merk in anderhalve maand volledig getransformeerd. De nieuwe identiteit straalt energie uit en dat slaat over op alle Liquin collega's.”

Roos Wolfensberger, Commercial & Business Development Director

Wil je meer weten over deze case of heb je zelf een project waarover je wilt praten?

Wil je meer weten over deze case of heb je zelf een project waarover je wilt praten?

Hebben we je aandacht?

Duik in onze dm of vul onderstaand formulier in.
Wij horen graag van je!