Rotterdam Topsport

Tour de France Femmes avec Zwift 2024

Rotterdam Topsport speelt een sleutelrol bij het aantrekken van topsportevenementen naar de stad. Als langdurig strategisch en maatschappelijk partner helpt Campagne bij het positioneren van deze organisatie en levert expertise bij diverse communicatievraagstukken.

Dankzij de inzet en organisatie van Rotterdam Topsport start de Tour de France Femmes avec Zwift, ’s werelds grootste wielerwedstrijd voor vrouwen, deze zomer in Rotterdam. Campagne mag met trots de communicatie rond dit evenement voor haar rekening nemen. Een mooie samenwerking!

Klant
Rotterdam Topsport
Onderwerp
Website
Tags
Strategie
Concept
Content
Video
Social

Tour de France Femmes avec Zwift 2024

De Tour de France Femmes avec Zwift is hét evenement van het jaar voor het professionele vrouwelijk wielerpeloton en vindt dit jaar plaats van 12 tot en met 18 augustus. Over een totale afstand van 946 kilometer strijden de topatleten voor de gele trui. Dit jaar start de race voor het eerst in het buitenland en Rotterdam heeft deze primeur. Met drie etappes op 12 en 13 augustus, waarvan één individuele tijdrit door het hart van de stad, kan de stad zich opmaken voor een top-evenement!

Collage TDFF
Mockup laptop website TDFF
Skyline TDFF Copy BJKB
fotos-TDFF-eahsdsfgsa-5

Maatschappelijk programma

Naast de eerste drie etappes wordt er nog veel meer georganiseerd om Rotterdammers te enthousiasmeren voor het evenement en haar maatschappelijke kracht te delen. Zo leren scholieren tijdens het scholenprogramma alles over fietsveiligheid en komen in beweging door virtueel met elkaar de strijd aan te gaan op een virtueel parcours door de Maasstad. En 100 dagen voordat de Grand Départ van de Tour de France Femmes avec Zwift begint, start Leontien van Moorsel een project om 154 Rotterdamse vrouwen te leren fietsen. Een groep even groot als het damespeloton dat de Tour de France Femmes rijdt.

Rotterdammers in beweging krijgen

Campagne pakt de communicatie voor de Tour de France Femmes met beide handen aan met als doel om het evenement en Rotterdam op de kaart te zetten. Zo zijn er al meerdere communicatiemiddelen ontwikkeld, waaronder een interactieve website. De huisstijl van de A.S.O. was het startpunt, maar deze heeft een Rotterdams tintje meegekregen. Tot augustus zal ook de stad geel gekleurd worden en worden diverse media ingezet om iedereen te bereiken. Wil jij op de hoogte blijven van alles dat we maken voor dit prachtige evenement? Houd onze socials in de gaten!

mockup telefooooooons

"Ik kijk uit naar dit feest waar iedereen welkom is. Of je nu al kunt fietsen of niet. We geven de wielrensters het podium dat ze verdienen. Een bron van inspiratie voor meisjes en vrouwen om de sport ook te proberen of wat vaker de fiets te pakken. En door de samenwerking met Den Haag, Dordrecht, de doorkomstgemeenten en de Metropoolregio kleuren we straks niet alleen onze steden, maar de hele provincie geel."

Faouzi Achbar, wethouder Sport

Wil je meer weten over deze case of heb je zelf een project waarover je wilt praten?

Laat Marloes je meer informatie geven over deze klantcase, herontwerp-middelen of strategie.

Hebben we je aandacht?

Duik in onze dm of vul onderstaand formulier in.
Wij horen graag van je!