Website
Santeon

7 ziekenhuizen. 1 ambitie. 1 online platform

Santeon is een samenwerking van zeven topklinische ziekenhuizen. Samen werken zij aan betere zorg in Nederland door van elkaar te leren en resultaten te delen, zodat ze continu kunnen vernieuwen en verbeteren. Santeon had meerdere (sub)websites in de lucht. Al deze sites stonden los van elkaar, waardoor er onvoldoende gebruik werd gemaakt van de synergetische kracht voor bezoekers en zoekmachines. Daarnaast waren de doelgroepen versnipperd en was het voor een bezoeker niet duidelijk wat Santeon precies deed. Dat moest anders en daarom werd er een pitch uitgeschreven voor de ontwikkeling van een nieuwe website, een nieuw online platform.

Doelstellingen, doelgroepen en aanpak

Na het winnen van de pitch zijn we begonnen met het organiseren van een aantal interactieve sessies om meer inzicht krijgen in de verschillende doelgroepen en haar behoeftes. Zo richt Santeon zich tot een drietal doelgroepen: zorgconsumenten, stakeholders en professionals in de zorg. Het doel van de nieuwe website werd vrij snel duidelijk; Santeon positioneren als ‘thought leader’ op het gebied van waardegedreven zorg binnen Nederland.

De aanpak die we hebben bepaald om dit doel te realiseren richt zich nadrukkelijk op het voorzien in de behoeftes van de drie doelgroepen, binnen één online platform. We geven bezoekers inzicht in de resultaten en visie van Santeon en informeren ze over de unieke onderlinge samenwerking en de bewezen kwaliteit van de Santeon ziekenhuizen. Zorgconsumenten verwijzen we door naar de website van één van de aangesloten ziekenhuizen of navigeren we naar één van de dieper gelegen pagina’s over de behandelingen en resultaten. Stakeholders bieden we verdieping in de organisatie en inrichting van Santeon. Potentiële werknemers vinden snel openstaande vacatures.

Wat voor type bezoeker je ook bent, je vindt altijd en snel de informatie die je zoekt door de duidelijke navigatie en structuur van de content. Door de verschillende bestaande websites te combineren tot één nieuw platform bouwen we aan het vergroten van de autoriteit en vindbaarheid van Santeon.

Vormgeving en content

Deze strategie vertaalt zich ook door in het design en de content op de website. De vormgeving is kleurrijk en fris, met eigen fotografie waarin de samenwerking tussen de ziekenhuizen duidelijk zichtbaar is en de verschillende doelgroepen gerepresenteerd zijn. De tone of voice van de copy is to the point, concreet en begrijpelijk. Er is veelvuldig gebruikgemaakt van iconen en illustraties om de diverse boodschappen en data zo goed mogelijk te communiceren, vanzelfsprekend in een herkenbare stijl.

Santeon heeft zichzelf ten doel gesteld om de zorg in Nederland te verbeteren. De resultaten van de zorg van de zeven aangesloten ziekenhuizen en de verbeteringen voor verschillende aandoeningen worden openbaar gemaakt en dat is uniek in Nederland. Patiënten kunnen op deze wijze, samen met hun arts, betere keuzes maken over een behandeling of ziekenhuis. Om deze informatie op een zo helder mogelijke manier over te brengen, ontwikkelen we samen met de klant verschillende infographics. Zo zijn er reeds infographics over borstkanker en CVA op de website te vinden en zullen er de komende jaren nog veel meer volgen. Op deze manier helpen wij Santeon om steeds voorop te lopen als het gaat om het verbeteren van de zorg.

Met de vernieuwde website zetten we als Santeon ziekenhuizen een volgende stap in het transparant maken van zorguitkomsten. We zijn blij met het resultaat en blijven onze online strategie verder ontwikkelen. De expertise van Campagne is daarbij meer dan welkom!
Marloes de Wit, Senior Adviseur Corporate Communicatie, Santeon
Let's
talk
Meer weten? Vraag het Joanne!
Bel 010 - 292 83 33
WhatsApp 06 - 46 81 18 90
Mail joanne@campagne.nl

👀 Zie ommezijde

Strategie
Event review
Expert
Campagne event