Privacy Statement Cookiebeleid |
Een website is voor veel klanten nog steeds een belangrijk kanaal om een aankoop te doen of te overwegen. Alleen is het hebben van een website vaak niet meer voldoende, men verwacht een ultieme klantervaring. Gepersonaliseerde content afgemeten op hun zoekgedrag, en dit is branche overkoepelend. Maar hoe bouw je de perfecte website om de ultieme klantervaring te bieden en je doelstellingen te realiseren?
Voordat we beginnen aan een websiteproject kijken we bij Campagne eerst naar wat je als bedrijf doet en waar je voor staat, dit doen we tijdens onze Brand Workshop. De essentie van een merk is namelijk ons uitgangspunt om een effectieve en betekenisvolle marketing- en communicatiestrategie te ontwikkelen. Met een krachtige branding en positionering staat er een sterk merk. De inzichten die hieruit voortkomen gebruiken we tijdens het websiteproject.
Als we eenmaal starten met het project is het belangrijk om het doel van je nieuwe website vast te stellen. Dit moet als eerste behandeld worden want het bepaalt namelijk de structuur (de flow), het visuele ontwerp en in welk systeem we de website gaan bouwen.
Zo hebben we, bijvoorbeeld, het project bij Santeon ook aangevlogen. Santeon is een partnerschap van zeven topklinische ziekenhuizen. Samen werken zij aan betere zorg in Nederland door van elkaar te leren en resultaten te delen, zodat ze continu kunnen vernieuwen en verbeteren. Santeon had meerdere websites in de lucht. Al deze sites stonden los van elkaar, waardoor er onvoldoende gebruik werd gemaakt van de synergetische kracht voor bezoekers en zoekmachines. Daarnaast waren de doelgroepen versnipperd en was het voor een bezoeker niet duidelijk wat Santeon precies deed. Dat moest anders. Daarom hebben we voor Santeon een online platform ontwikkeld die alle doelgroepen op een zo helder mogelijke manier voorziet van informatie en zo de autoriteit en vindbaarheid van Santeon vergroot.
Als het doel van je nieuwe website duidelijk is bekijken we wat de website exact moet kunnen en welke functionaliteiten er nodig zijn om de doelen te realiseren. Dit was één van de uitdagingen bij Halter CNC Automation.
Met de innovatieve en gebruiksvriendelijke beladingsrobot voor CNC-machines – de Halter LoadAssistant – helpt Halter bedrijven in de toelevering, lucht- en ruimtevaart, machinebouw en de automotive-industrie om efficiënter te werken en hun winst te vergroten. Voor hen was het belangrijk dat de organisatie een deel van hun operatie vanuit één systeem kon uitvoeren waaronder onderhoud van de website, account-en relatiemanagement, uitgebreide analyses en rapportages en e-mailmarketing. Daarnaast moest het mogelijk zijn om externe koppelingen te maken, onder andere met hun ERP systeem Ridder en LeadForensics.
Als zowel de doelen als de gewenste functionaliteiten zijn bepaald moet de keuze voor het systeem worden gemaakt. In het voorbeeld van Santeon leent WordPress zich hier uitstekend voor. Een niet al te ingewikkelde website, maar wel een professioneel en duidelijk online platform en informatiebron voor haar verschillende doelgroepen.
In geval van Halter lag dit iets anders. Het doel van de nieuwe website was tweeledig: het bieden van de ultieme online klantervaring die moet zorgen voor meer relevante leads. Door deze combinatie van doelen, in combinatie met de gewenste functionaliteiten, is er bewust voor gekozen om de nieuwe website te bouwen in een alomvattend, geavanceerd platform: HubSpot. Dit platform geeft Halter de mogelijkheid om met ‘smart content’ de diverse doelgroepen op hetzelfde moment te voorzien van relevante informatie. Zo zorgen we ervoor dat elke doelgroep zijn ‘eigen versie’ van de website te zien krijgt.
Daarnaast is HubSpot meer dan een softwaretool, het is een CRM-, CMS- en marketing automation in één. Zo heb je ook toegang tot andere functionaliteiten, waaronder een social mediamanager, campagnemanager, analytics- en rapportage dashboards en een uitgebreid netwerk van apps. De nieuwe website is dus niet alleen een professioneel visitekaartje, door de koppelingen met o.a. Ridder ERP en LeadForensics, is het een compleet marketing- en sales ecosysteem. Het biedt meer inzicht in de diverse doelgroepen waardoor Halter doelgericht de website kan optimaliseren en haar markt een optimale end-to-end klantervaring biedt.
Als de website live staat, zijn we er nog niet. Het is namelijk belangrijk om de website zo goed mogelijk door te meten, te analyseren en met deze inzichten te optimaliseren. Het up-to-date houden van je website vraagt om de nodige expertise, discipline en consistentie. Dat kan je uiteraard zelf of samen met een partner/bureau, als het maar gebeurt.
Je bent ervan overtuigd dat je een nieuwe website nodig hebt? Mooi, hoe gaan we aan de slag? We plannen een kick-off en bespreken tijdens deze sessie je doelen, wensen en de mogelijkheden. Daarna starten we met een analyse van je huidige website om deze insights mee te nemen in het uitwerken van de structuur (flow) en het nieuwe ontwerp. Als dat plan duidelijk en akkoord is beginnen we met het design en gaan we bouwen. Je wordt actief betrokken bij het hele proces; het is jouw visitekaartje, en dat moet goed voelen.
Tijdens en na oplevering kunnen we je ook met andere belangrijke activiteiten rondom je website blijven ondersteunen: de technische optimalisatie, content, SEO, online advertising, e-mail en marketing automation.