Privacy Statement Cookiebeleid |
Svensson Svensson dichter bij de klant met telen&trends |
Hoe waarborg je als grote, vooraanstaande speler in de markt de persoonlijke relatie met je klanten? Customer intimacy is niets meer dan oprechte klantaandacht door dicht bij de klant te staan. Al in 2012 lanceerden we telen&trends voor Svensson Nederland. Een onafhankelijk platform met relevante content voor de glastuinbouwsector. Zo positioneren we Svensson niet alleen als leverancier van klimaatschermen, maar ook als klimaatspecialist en thought leader in de sector. De afgelopen jaren is telen&trends uitgegroeid tot een volwaardig platform.
Met het platform telen&trends inspireert Svensson telers op een andere manier. De vakbladen in de glastuinbouw bestaan vooral uit productgerichte en technische informatie. Met telen&trends belicht Svensson onderwerpen vanuit andere, verrassende hoeken om telers aan het denken te zetten en te inspireren. Onderscheidend en opvallend, als een echte trendsetter in het speelveld. 80% van de content is onafhankelijke content, zoals trends en ontwikkelingen in de glastuinbouw. De overige content is Svensson gerelateerd.
Het platform telen&trends bestaat uit drie communicatiekanalen: een magazine, (netwerk)events en online (website en social media; LinkedIn). De glastuinbouw is een vrij traditionele sector in de benadering van marketing en communicatie. Offline media doen het nog steeds erg goed. Zo horen we uit de sector en zien we in ons marktonderzoek dat het magazine, met een oplage van 7.000, goed wordt gelezen. Tegelijkertijd worden, mede door verjonging van de sector, online media steeds populairder. Sinds 2018 krijgt online content daarom meer aandacht. Zo kunnen we ook beter inspelen op de actualiteit. Sinds 2020 produceren we fors meer verdiepende online content en daarnaast korte copy om te verbinden. De online community wordt groter en groter en groeit dagelijks.
De events van Svensson Nederland zijn al jarenlang gegarandeerd een succes en een begrip in de glastuinbouwsector. Waar we ons voorheen vooral richtten op het informeren en inspireren van bezoekers, focussen we ons de laatste jaren vooral op verbinden en netwerken. In de beginjaren van telen&trends hebben we grote events georganiseerd op indrukwekkende locaties en met bekende namen als sprekers. Denk aan locaties als de Van Nelle Fabriek en het Drijvend Paviljoen, met sprekers als André Kuipers en Stephan Petermann. De laatste jaren kiezen we bewust voor een meer intieme en persoonlijke setting dichtbij in de regio, met zo’n 80 tot 100 man die samenkomen om te netwerken en kennis te delen. Een aanpak die past bij de huidige positionering en strategie van Svensson om dicht bij de klant te staan: customer intimacy.
Oeps! We konden je formulier niet vinden.
Volgend project
ProMobility Merk DNA als uitgangspunt voor persoonlijke en effectieve content |