Trendrapport
2020 marketing trendrapport

Ontdek de trends en ontwikkelingen in de maritieme en offshore-industrie

Maar liefst 90% van de door ons geïnterviewde bedrijven geeft aan dat het binden van nieuw talent wordt gezien als hun grootste uitdaging. 60% geeft aan dat digital marketing een belangrijk doel is maar geen prioriteit heeft. Digitalisering gebeurt voornamelijk aan de productiekant, waardoor de mogelijkheden van digital marketing onvoldoende worden benut. Daar liggen mogelijkheden om de belangrijkste bedrijfsdoelstellingen op het gebied van marketing, (employer) branding en communicatie te behalen!

Diverse signalen uit de markt, andere trendrapporten en onze praktijkervaring lieten ons zien dat de maritieme en offshore-industrie op digital marketingvlak een conservatieve mindset heeft. Dit rapport bevat niet alleen de uitkomsten van de gesprekken maar geeft ook inzicht in trends en ontwikkelingen die worden benoemd in andere media en rapporten uit de industrie. Daarnaast vergelijkt dit rapport de huidige trends met die van andere kennisintensieve industrieën en geeft het inzicht in algemene trends en ontwikkelingen die spelen binnen het vakgebied marketing, branding en communicatie.

Vraag hieronder het rapport aan en lees al onze bevindingen! (Zie je de CAPTCHA niet direct onder het formulier, refresh dan eerst even de pagina)

📚 Verplichte kost

Campagne event
Herpositionering
Expert
Marketingbudget effectief en efficiënt gebruiken

Effectief deelnemen aan een beurs: geef het uit handen!

Storytelling