2020 marketing trendrapport: Ontdek de trends en ontwikkelingen in de maritieme en offshore-industrie

Geschreven door: Glenn Ouëndag - 1 minuut leestijd

Maar liefst 90% van de door ons geïnterviewde bedrijven geeft aan dat het binden van nieuw talent wordt gezien als hun grootste uitdaging. 60% geeft aan dat digital marketing een belangrijk doel is maar geen prioriteit heeft. Digitalisering gebeurt voornamelijk aan de productiekant, waardoor de mogelijkheden van digital marketing onvoldoende worden benut. Daar liggen mogelijkheden om de belangrijkste bedrijfsdoelstellingen op het gebied van marketing, (employer) branding en communicatie te behalen!

Diverse signalen uit de markt, andere trendrapporten en onze praktijkervaring lieten ons zien dat de maritieme en offshore-industrie op digital marketingvlak een conservatieve mindset heeft. Dit rapport bevat niet alleen de uitkomsten van de gesprekken maar geeft ook inzicht in trends en ontwikkelingen die worden benoemd in andere media en rapporten uit de industrie. Daarnaast vergelijkt dit rapport de huidige trends met die van andere kennisintensieve industrieën en geeft het inzicht in algemene trends en ontwikkelingen die spelen binnen het vakgebied marketing, branding en communicatie.

Download het rapport en lees al onze bevindingen!