Roobol

In 70 jaar 3.4 miljoen blije klanten.

In 70 jaar 3.4 miljoen blije klanten

Retail verandert snel. De consument wil zich laten verleiden, maar dan wel op de juiste manier. De juiste tone of voice op alle kanalen is belangrijker dan ooit. Roobol is specialist in vloerbedekking, gordijnen, raamdecoratie en vloerkleden en heeft daar in 70 jaar tijd meer dan 3.4 miljoen klanten blij mee gemaakt. Dit was voor ons de liberator waarmee we zowel off- als online veel klanten hebben bereikt.


#Roobolwoonwens

In 70 jaar 3.4 miljoen blije klanten was ‘de liberator’ die zorgde voor het massaal omarmen van de social(e) actie.

Gunnen, verbinden en delen

Met de actie ‘Wie gun jij een wooncheque?’ openden we de dialoog met de doelgroep die zowel per brief, per mail, via Pinterest en via Facebook aan konden geven waarom zij iemand een wooncheque t.w.v. € 1.000 gunden. Dit werd geactiveerd via POS materiaal, in de huis-aan-huisfolder en op social media. Het resultaat was overweldigend. Roobol ontving duizenden reacties van mensen die anderen, of zichzelf, blij wilden maken. Bijzondere, emotionele en leuke verhalen. Mensen gunnen elkaar namelijk veel en delen graag hun verhaal.


Traffic booster

Met de 12.500 ingestuurde woonwensen en een cumulatief bereik van meer dan 500.000 kennissen, vrienden en familie zorgt deze zelfsturende contentmarketing actie voor engagement en een verhoogd winkelbezoek.

Resultaat

De actie werd volop gedeeld en verspreidde het juiste gevoel over Roobol.


1200
likes op Facebook
1457
brieven
2340
emails
1284x
gedeeld
10000+
verhalen

Meer weten?

André vertelt je graag meer over deze case.