BG Freight Line

Positionering voor een internationaal logistiek dienstverlener.

one sentence brief

Ontwikkel o.b.v. de corporate identity van BG Freight Line een passende positionering welke vervolgens kan worden doorvertaald naar diverse communicatiemiddelen.


Aanpak

Als start van het project is tijdens een ‘Brand Workshop’ samen met BG Freight Line het marktveld, de doelgroep en het onderscheidend vermogen van de organisatie in kaart gebracht. Met die kennis als uitgangspunt is het creatieve team aan de slag gegaan met de positionering van BG Freight Line en de doorvertaling naar een nieuwe en verfrissende look & feel. Deze look & feel is vervolgens tot uiting is gekomen in onder andere een volledig nieuwe website, diverse huisstijlelementen, corporate fotografie en een indrukwekkende corporate video.


Corporate video: The Big Blue

Sergey Pavlenko, Kapitein met bijna 30 jaar ervaring bij BG Freight Line. Wie anders dan hij kan ons laten zien wat BG Freight Line onderscheidt als organisatie en hoe zijn bemanning, de collega’s op kantoor en hijzelf zich daar dag in dag uit voor inzetten: It’s an adventure, the big blue. Een indrukwekkend verhaal dat Campagne in drie intensieve draaidagen middels storytelling wist vast te leggen in een prachtige corporate video.

Group 2 Copy Created with Sketch.

Liberator

Vanuit de Brand Workshop kwam als liberator naar voren dat BG Freight Line zich voornamelijk onderscheidt door haar Rotterdamse mentaliteit: constante gedrevenheid, een persoonlijke insteek en de echtheid van het dagelijkse werk. Deze aspecten hebben als uitgangspunt gediend in de ontwikkelde positionering. vVanuit de Brand Workshop kwam als liberator naar voren dat BG Freight Line zich voornamelijk onderscheidt door haar Rotterdamse mentaliteit: constante gedrevenheid, een persoonlijke insteek en de echtheid van het dagelijkse werk. Deze aspecten hebben als uitgangspunt gediend in de ontwikkelde positionering.


Meer weten?

Tessa vertelt je graag meer over deze case.