Contentstrategie
ProMobility

Merk DNA als uitgangspunt voor persoonlijke en effectieve content

ProMobility is een merkonafhankelijke autoleasemaatschappij in de regio’s Zaanstreek en Voorne-Putten. Geen grote prijsvechter met leasecalculatoren, automatische rekentools en een keuzemenu aan de telefoon. Integendeel, ProMobility onderscheidt zich met een persoonlijke benadering en een ongekend hoog servicelevel als antwoord op minder goede ervaringen van personen en organisaties bij andere zakelijke leasemaatschappijen. Met deze kernwaarden als uitgangspunt hebben we samen de positionering van ProMobility bepaald en een contentstrategie ontwikkeld die invulling geeft aan de kernboodschap: ‘Goed voor Elkaar’.

De missie van ProMobility is glashelder: zorgeloze klanten. Van eindbeslisser tot wagenparkbeheerder en berijder, ze vertrouwen blind op de dienstverlening van ProMobility. Uit ons onderzoek kwam naar voren dat veel klanten wisselen van leasemaatschappij als ze niet tevreden zijn met het servicelevel. Ook ontdekten we dat de kwaliteit van een leasemaatschappij pas écht duidelijk wordt op het moment dat er iets met de auto of het contract aan de hand is. Dan moet je er als leasemaatschappij staan om het probleem op te lossen. Dat is juíst de kracht van ProMobility; persoonlijke communicatie en een passende oplossing.

De kracht in content

Door de persoonlijke aanpak kent ProMobility haar klanten door en door, het team weet wat er speelt en kent de behoeften. Daardoor kan ProMobility snel schakelen, zowel bij het afsluiten van een nieuw leasecontract als bij een schadegeval. Persoonlijk, authentiek en klantgericht zijn dan ook belangrijke uitgangspunten in de contentstrategie van ProMobility. Om dit kracht bij te zetten, werken we in de content alleen met échte mensen, met échte verhalen en behoeften.

Aan de content die we creëren hangen we pijlers; we labelen als het ware alle artikelen, video’s en social posts. Zo houden we een duidelijke lijn in onze strategie en meten we wat werkt. Ons contact met het team van ProMobility is nauw en persoonlijk waardoor we gemakkelijk kunnen inspelen op de actualiteit. De input van het team is waardevol om relevante content te creëren, zij zijn immers het hart van de organisatie. Iedere zes weken zitten we met elkaar om tafel om gecreëerde content te analyseren en nieuwe content te plannen.

Het doel van de contentstrategie is in eerste instantie online branding en awareness. De aanpak valt op en zorgt voor sympathie binnen de juiste doelgroepen in beide regio’s. Met als gevolg dat er een opening voor een eerste gesprek ontstaat.

 

Meer dan een tagline, het is het DNA

ProMobility heeft niet alleen commercieel gezien een persoonlijke aanpak, maar is ook maatschappelijk betrokken bij lokale initiatieven. Altijd gericht op de regio: Zaanstreek en Voorne- Putten. Schitterend bewijsmateriaal voor ons om de kernboodschap ‘Goed voor Elkaar’ nóg meer lading en geloofwaardigheid te geven. ‘Goed voor Elkaar’ is meer dan alleen een tagline, het is het DNA van ProMobility. En dat vangen we in de juiste content.

Het is knap hoe Campagne onze wensen en ideeën weet om te zetten in concrete plannen die naadloos aansluiten bij wat ProMobility wil uitstralen.
Marc Noyons - Directeur, ProMobility
Let's
talk
Meer weten? Vraag het Joanne!
Bel 010 - 292 83 33
WhatsApp 06 - 46 81 18 90
Mail joanne@campagne.nl

👀 Zie ommezijde

Storytelling
Beursconcept en animatie
AMIN Exchange
Campagne meets Avidly

Helsinki: Hotspots en HubSpot

Expert