Allround communicatie voor een krachtige boodschap
Onze creatieven kenden de kleuren van de Tour van binnen en buiten en werkten keihard om elk detail perfect te krijgen. We ontwikkelden alle denkbare communicatiemiddelen: van city dressing en outdoor campagnes tot de website, radiospots, social media content en (online) advertenties. Het krachtige, grafische beeld van de Rotterdamse kunstenaar Eveline Schram vormde het campagnebeeld. Dit herkenbare ontwerp, dat respect voor vrouwelijkheid uitstraalt, werd doorgevoerd in alle communicatiemiddelen en zorgde voor een unieke visuele identiteit van de Tour de France Femmes avec Zwift 2024.
Alles was gericht op het overbrengen van een krachtige, eenduidige boodschap: de Tour de France Femmes gaat over méér dan alleen wielrennen. Het draait om krachtige vrouwen, bewegen en de verbindende kracht van sport. Door conceptuele invulling te geven aan maatschappelijke campagnes (Rotterdams Peloton, Wijkfestivals en Geef door die fiets!) versterkten we deze boodschap, waardoor we een brede doelgroep bereikten. De Tour leefde niet alleen bij wielerliefhebbers; de hele regio stond op z’n kop. Missie geslaagd!