Werkwijze
Campagne

Hoe we samen werken aan merken

Misschien heeft een artikel op LinkedIn je getriggerd of ken je ons via een wederzijdse relatie. Je hebt een concrete marketingvraag, je wilt een nieuw product lanceren of heb je een onbestemd onderbuikgevoel dat je ‘iets met online marketing moet’, maar je weet niet precies wat? Hoe dan ook, je hebt behoefte aan een klankbord, aan iemand die je aan de hand neemt, iemand die je adviseert. Over je huidige marketing- en communicatiestrategie, de kickstart van je nieuwe brand, de (internationale) groei van je organisatie of de blijvende gevolgen van COVID-19 op je bedrijf. En zo ben je bij ons terechtgekomen, als creatief communicatiebureau in Rotterdam.  

Wat kun en mag je van ons verwachten? Hoe gaan we te werk? Marloes, onze Client Service Director, neemt je mee in onze filosofie en werkwijze met merken.

Met welke vraag of behoefte komen bedrijven bij Campagne? 

Meestal met een concrete vraag, zoals een nieuwe website of een marketingcampagne voor een productlancering. Maar vaak schuilt er een vraag achter de vraag en is er een diepere behoefte aan branding en (her)positionering. Daarom gaan wij nooit klakkeloos aan de slag. We willen je eerst beter leren kennen om te weten wat er écht speelt, zodat we je ook écht kunnen helpen.” 

Vertel… hoe start de samenwerking? 

“Altijd met een persoonlijke kennismaking. We willen weten met wie we werken en of het klikt. Het bouwen aan je merk en successen behalen doe je samen. Wil iemand alleen een middel hebben, zoals een flyer of een website, dan weet ik niet of wij daar het juiste bureau voor zijn. Dat is niet arrogant bedoeld, maar dat kunnen andere bureaus gewoon veel beter. Wij focussen ons op creatieve strategie, branding en merkpositionering. Daar zijn we als organisatie ook op ingericht. We denken altijd breder.”

Met welk type bedrijven klikt Campagne het beste?

“Goede vraag. Want dat zit ‘m niet per se in omvang en grootte, maar in ambitie en mentaliteit. Het gaat er vooral om dat we dezelfde taal spreken. We noemen onszelf ook wel ‘slimme makers’. Daarmee bedoelen we dat we creatief zijn, maar ook hands-on. We zijn vanuit strategie effectief creatief. We ‘denken groot’ en verlaten graag de gebaande paden, maar wel met een doel, dat we ook graag concreet en meetbaar maken. Ambitieuze ondernemers en vooruitstrevende bedrijven die vooruit willen en daar ook acties aan verbinden, passen daarom het beste bij ons. Dat kan een gave startup zijn, maar ook een (internationale) grote corporate, of een maatschappelijk initiatief.” 

Oké, het klikt… en dan?  

“Tijdens onze kennismaking leren we elkaar beter kennen, maar vragen we ook dieper door op de vraag achter de vraag. Wil iemand echt alleen een nieuwe website, of schuilt er meer achter? Waar komt de behoefte om te groeien vandaan? Sluit het imago eigenlijk wel aan bij de daadwerkelijke identiteit? Vaak komt er veel meer bovendrijven als we doorvragen. En zo haken we aan op de complete branding en positionering van een opdrachtgever. Dat is wat we doen: strategisch meedenken. Negen van de tien samenwerkingen trappen we af met een Brand Workshop. Waarom? Om insights te verzamelen. Om een bedrijf écht te kunnen helpen, willen we alles weten. Zo simpel is het. Daarna gaan we aan de slag met het merk, om de ‘Liberator’ te bepalen. We positioneren merken met een strategie, helpen merken groeien en verstevigen.” 

Hoelang duurt een gemiddelde samenwerking? 

“Levenslang, haha…! Zonder dollen, maar dat is eigenlijk wel zo. We zijn geen producent of leverancier, maar een partner. Bij kleinere bedrijven zijn wij als het ware de marketing- en communicatieafdeling. Voor grotere organisaties zijn wij het verlengstuk van de marketing- en communicatieafdeling. Altijd in de rol van creative lead agency.” 

Wat houdt de rol van creative lead agency in? 

Laat ik meteen duidelijk zijn dat ‘in de lead zijn’ iets anders is dan ‘de baas zijn’. We zijn in de lead om effectief samen te werken met jullie, jullie partners en eventuele andere bureaus om snel tot goede (hele goede) resultaten te komen. We bemoeien ons immers met de marketing- en communicatiestrategie. Om die goed uit te stippelen en uit te voeren, willen we graag van de hoed en de rand weten. Betrokken zijn. Alleen dan kunnen we merken succesvol positioneren, verstevigen, laten groeien en bewaken. Dus onze rol? Een betrokken partner zou ik zeggen.” 

Met wie heb ik contact bij Campagne?   

“Een ontzettend leuk, creatief, steengoed en betrokken team. Stuk voor stuk professionals, met hun eigen expertise. Een goede mix van creatieven, strategen, relatiebeheerders en projectmanagers. We zorgen er altijd voor dat bij iedere klantvraag iemand creatief en strategisch aangesloten is. Een projectmanager ondersteunt voor het praktische reilen en zeilen. Hebben we een grote klus? Dan schalen we het team op. Meestal zijn er twee tot vijf mensen betrokken in een klantteam.”  

Wat maakt samenwerken met Campagne uniek? 

“Uniek weet ik niet. Er zijn heel veel goede bureaus, ieder met z’n eigen expertise. We werken ook met veel partijen samen trouwens. Want als creatief bureau kunnen en willen we lang niet alles zelf doen. Voor de uitvoering van producties en campagnes werken we met deskundige partners uit ons netwerk. Overigens ook internationaal, vanuit ons AMIN-netwerk. Maar wat onze kracht is als bureau, is denk onze betrokkenheid. De relaties die we hebben zijn heel sterk. Oprecht, open en eerlijk. Ik geloof dat je alleen zo écht van betekenis kunt zijn. En het maakt samenwerken ook nog eens ontzettend leuk.” 

“Onze ideale opdrachtgever? Dat zit ‘m niet in de omvang van een bedrijf, maar in ambitie en mentaliteit.” 
Marloes Kalsbeek - Client Service Director

Wil je meer weten over deze case of heb je zelf een project waarover je wilt praten?

Wil je meer weten?

Hebben we je aandacht?

Duik in onze dm of vul onderstaand formulier in.
Wij horen graag van je!