Interne communicatie
Maasstad Ziekenhuis - COVID-19

Interne communicatie tijdens crisis

Het Maasstad Ziekenhuis is een topklinisch opleidingsziekenhuis in Rotterdam-Zuid. Jaarlijks bezoeken meer dan 450.000 patiënten de poliklinieken. Begin maart 2020 werd het ziekenhuis geconfronteerd met een patiënt die getroffen was door het coronavirus. Tot begin juni 2020 zijn de Spoedeisende Hulp, Intensive Care en verpleegafdelingen dag in dag uit bezig met de zorg voor deze ernstig zieke patiënten en om de coronacrisis het hoofd te bieden.

Wij zijn gevraagd om te helpen met de interne crisiscommunicatie met de ontwikkeling (en productie) van een videoformat waarmee een wekelijkse nieuwsupdate omtrent COVID-19 op consistente, duidelijke en positieve manier kan worden gedeeld met alle medewerkers van het Maasstad Ziekenhuis. De veiligheid en gezondheid van de patiënten, medewerkers en onze eigen crew staat altijd voorop en dat zorgt voor extra uitdagingen met filmen op deze locatie.

De liberator
Frequente crisiscommunicatie met actuele updates en verdiepende inhoud schept rust en vertrouwen.

Het concept

Bijna alle ruimten in het ziekenhuis hebben een vaste functie. Vanuit deze gedachte is ‘De Update Room’ ontstaan. Uit deze ruimte wordt wekelijks verslag gedaan van al het relevante nieuws rondom de coronacrisis. Het is een vast moment voor en door de medewerkers van het ziekenhuis die een update geven over wat er speelt, eventuele veranderingen, voortgang, etc. Blijf op de hoogte van alle ontwikkelingen.

De resultaten

6.026
views videoboodschap Raad van Bestuur
4.375
views Update Room
"Het nieuws wordt verteld door onze eigen mensen en dat zorgde voor herkenning, het gaf de uitzendingen een betrouwbaar karakter.”
Maasstad Ziekenhuis

Stats

  • 6.026 views videoboodschap Raad van Bestuur
  • 4.375 views Update Room
Let's
talk
Meer weten? Vraag het Marloes!
Bel 010 - 292 83 33
WhatsApp 06 - 31 63 91 25
Mail marloes@campagne.nl

🤓 Ook interessant

Corporate communicatie
Event
Sectorinstituut Transport en Logistiek

Op 1 dag 60.000 vrachtwagenchauffeurs bereikt

Storytelling
Strategie