ALLISON TRANSMISSION

Global corporate identity adapted for local markets.

BRIEFING

Improving The Way The World Works

Al meer dan 100 jaar is Allison Transmission dé producent van volautomatische versnellingsbakken voor trucks, bussen en militaire voertuigen. Elke dag verbeteren de Allison transmissies de manier waarop de wereld werkt. Of het nu het vervoeren van marmer uit een steengroeve is of transport van kinderen van en naar school, een Allison transmissie speelt een belangrijke rol in het betrouwbaar en efficiënt verplaatsen van materialen, mensen en vracht. Als het erop aankomt, vertrouw je op een Allison transmissie.


AANPAK

Samen met ons collega AMIN-bureau CVR in Indianapolis (USA) is onderzoek gedaan naar de kernwaarden van Allison Transmission. Klanten, dealers en Allison medewerkers over de hele wereld zijn geïnterviewd. Op basis van de verkregen insights is een nieuwe communicatiestrategie bepaald die vervolgens (internationaal) is getest onder de verschillende doelgroepen. De nieuwe communicatiestrategie van Allison is gefocust op ‘hoe Allison producten de manier waarop de wereld werkt, verbetert’. De compleet nieuwe look-and-feel, lokale doorvertaling en specifieke, ‘eigen’ fotografie en film geeft wereldwijde herkenbaarheid voor de doelgroepen in de diverse markten.

Wereldwijd de markt in beeld

Australië, Zuid Amerika, Duitsland, Spanje… Alle markten zijn door ons team bezocht om de verschillende toepassingen vast te leggen voor on-en offline gebruik.


Beurstand IAA

Op de grootste vakbeurs mag je niet ontbreken. Elke IAA heeft Allison Transmission haar eigen paviljoen waar (potentiële) klanten op de hoogte worden gebracht van de laatste ontwikkelingen. Dit jaar onder andere met augmented reality. De beursstand is een coproductie van Periscope (bouw), Campagne (strategie en ontwerp) en CVR (techniek).


Meer weten over een unieke corporate identity en de uitrol daarvan?

André vertelt je graag meer over deze case.