Strategie
Halter CNC Automation

Een nieuwe positionering: van challenger naar thought leader

De drijvende kracht achter Halter zijn slimme en ervaren ondernemers met bijzonder veel technische kennis en een grensoverstijgende ambitie. Op het moment dat Halter bij ons aanklopte, stond er een geweldig doordacht product klaar met het plan om de wereld te veroveren. Wij haakten aan om daar de juiste positionering voor te ontwikkelen en een communicatiestrategie uit te stippelen.

De wens: groeien

Met een brand workshop haalden we de daadwerkelijke wens, het DNA van het bedrijf, de kernwaarden en boodschap van het Halter-team naar boven. De wens was ons meteen duidelijk: substantieel groeien in het speelveld van CNC-automatisering met de HALTER LoadAssistants als belangrijkste producten. Aan het product lag het niet, dat was tot in de puntjes uitgewerkt. De HALTER LoadAssistant is een bijzonder slimme robotarm. Goed doordacht, gebruiksvriendelijk en relatief goed geprijsd. Het ontbrak echter aan bekendheid van zowel het product als Halter als producent en merk. Met betrouwbare kwaliteit en uitmuntende service & support als belangrijkste kernwaarden gingen we aan de slag met de nieuwe positionering om de groei van Halter te verwezenlijken.

Committed to performance. Dedicated to deliver.

Samen bedachten we een nieuw uitgangspunt: Committed to performance. Dedicated to deliver. Van relatief onbekende speler positioneerden we Halter als thought leader in de markt van CNC-automatisering. Hoe? Door bewijsmateriaal te leveren en Halter (letterlijk) een eerste podium te geven met een professionele beursstand tijdens EMO Hannover 2019. Met meer dan 117.000 bezoekers uit 150 landen is de EMO in Hannover één van de grootste vakbeurzen voor metaalbewerking ter wereld. Deelname aan de EMO met een professionele beursstand was een belangrijke en succesvolle eerste stap in de nieuwe positionering van Halter als thought leader. De doelstellingen werden ruimschoots overtroffen.

HubSpot voor persoonlijke marketing

De tweede stap was werken aan de groei van Halter: meer bekendheid, een groter internationaal bereik, grotere afzet en hogere omzet. Met online marketing en marketing automation als belangrijkste marketingtools om die groei te verwezenlijken. We ontwikkelden een nieuwe website in HubSpot. Dat stelt ons in staat om verschillende doelgroepen persoonlijk te benaderen met een eigen boodschap. De website van Halter is veel meer dan alleen een online visitekaartje. Het is een belangrijke marketingtool om leads te generen, om de groei van Halter te faciliteren. We maakten verschillende buyer persona’s om onze online marketing op richten. Zodra een buyer persona toehapt, wordt marketing automation in gang gezet om van een lead een gekwalificeerde lead te maken. Een persoonlijke en doelgerichte aanpak, die zich bewezen heeft in de huidige marketingwereld, maar ook goed past bij de werkwijze van Halter.

Het doel: een voortdurende stroom aan leads

En nu? Nu is het meten, doorontwikkelen, verbeteren en zo alsmaar werken aan een continue groei van het merk Halter in het algemeen en de verkoop van de HALTER LoadAssistant specifiek. De positionering hebben we in 2019 bepaald. In 2020 hebben we een communicatiestrategie uitgerold om Halter te laten groeien en nemen we de tijd om deze door te ontwikkelen. Vanaf Q3 2020 is alles ingezet op een voortdurende leadstroom uit de online marketing en marketing automation die we optimaal inzetten. En daar houdt het niet op. Dan is het opnieuw meten, analyseren en verbeteren om voortdurend te werken aan een succesvolle communicatiestrategie.

Let's
talk
Meer weten? Vraag het André!
Bel 010 - 292 83 33
WhatsApp 06 - 53 10 45 53
Mail andre@campagne.nl

💛 Blijf nog even️

Storytelling
Storytelling
Scandia Maritime Outfitters

Van corporate story naar brand video

Event
Commercial