Privacy Statement Cookiebeleid |
Leontienhuis Een herpositionering die staat als een huis |
Het Leontienhuis is ontstaan uit pure passie, liefde en oprechte maatschappelijke betrokkenheid. Na vijf jaar rennen en vliegen om zo veel mogelijk mensen met een eetstoornis te helpen, was het tijd voor de volgende stap. Wij hielpen het Leontienhuis te professionaliseren met een herpositionering. Eveneens uit pure passie en oprechte maatschappelijke betrokkenheid. Want het is bijna onmogelijk om geen zwak te hebben voor dit fantastische initiatief van Leontien van Moorsel.
Het Leontienhuis heeft de maatschappelijke missie om de eetstoornisproblematiek in Nederland aan te pakken, zonder winstoogmerk. Een initiatief van Leontien van Moorsel die zelf acht jaar aan anorexia leed. Na haar succesvolle herstel van deze psychische ziekte opende ze het Leontienhuis, samen met haar man Michael Zijlaard, die een belangrijke rol speelde tijdens haar herstel. Het doel: anderen bijstaan in hun herstel van een eetstoornis, op basis van ervaringsdeskundigheid.
Vijf jaar geleden opende prinses Máxima de gerestaureerde woonboerderij in Zevenhuizen. In het inloophuis is het vanaf dat moment non-stop druk geweest. Mensen met een eetstoornis (vaak jonge vrouwen) en hun naasten (denk aan ouders en partners) bezoeken het Leontienhuis voor steun en begrip. Een luisterend oor, een schouder en knuffel, een peptalk en een boterham. Zo begon het althans, vijf jaar terug. Inmiddels doet het Leontienhuis veel meer, een grote groep van zo’n 100 vrijwilligers coachen en begeleiden mensen met een eetstoornis. Daarnaast organiseren ze groeps- en inspiratiebijeenkomsten. Maar worden er ook professionals en key spelers uit de politiek en zorgsector geïnformeerd en geadviseerd, bijvoorbeeld op het jaarlijks huisartsensymposium. Kortom, ‘inloophuis’ dekte de lading niet meer. Hoogste tijd voor een herpositionering, met een vernieuwde branding en communicatiestrategie.
Tijdens een Brand Workshop gingen we met Leontien, Michael en andere nauw betrokkenen van het Leontienhuis de diepte in, terug naar de basis. Samen legden we de pijlers van het Leontienhuis op tafel: echt, liefdevol & consequent, positieve energie & hoop, kracht & doorpakken. Uit aanvullende deskresearch haalden we als belangrijke insight dat de overige spelers in het speelveld weinig emotie laten zien in positionering en communicatie. Terwijl emotie júíst de kracht is van het Leontienhuis. Dus omarmen we deze kernwaarde met de tagline ‘Altijd voor jou’ en een vernieuwde visual identity. Het logo kreeg een nieuwe vorm, met dezelfde vertrouwde naam en vlinder, maar met een moderne look & feel.
De lancering van de nieuwe huisstijl vond in juli plaats, tijdens het vijfjarig jubileum van het Leontienhuis. Een uitgelezen kans om een statement te maken voor de komende vijf jaar. Een periode waarin we aangehaakt zullen blijven als lead agency en merkbewaker van de merkidentiteit van het Leontienhuis.
Oeps! We konden je formulier niet vinden.
Volgend project
Rabobank Dare2be1: een evenement dat 800 medewerkers van 7 locaties met elkaar verbindt |