Privacy Statement Cookiebeleid |
Rabobank Dare2Be1: een evenement dat 800 Rabobank medewerkers van 7 banken met elkaar verbond |
De Rabobank bundelt sinds januari 2019 zeven lokale Rabobanken samen als één kring onder de naam ‘Kring Zuid-Holland’. Deze samenwerking zorgt ervoor dat kennis en expertise zo optimaal mogelijk worden gebundeld waardoor men klanten, nu en in de toekomst, nóg beter kan bedienen.
Om deze samenwerking een knallende kickstart te geven vond er een gezamenlijke aftrap plaats; het kringevent om de samenwerking te vieren en elkaar beter te leren kennen. Een avond gevuld met uitdagende break-out sessies, een warming-up, inspirerende sprekers, lekker eten en drinken en een spetterende lasershow als afsluiting. Campagne heeft dit evenement voor 800 medewerkers van de zeven lokale Rabobanken georganiseerd; van concept en (on-site) organisatie tot de productie van de aftermovie.
Eén van de grootste uitdagingen bij een verandertraject is de neuzen van alle medewerkers dezelfde kant op krijgen. Dit geldt zeker bij het samenvoegen van zeven banken, met in totaal zo’n 30 kantoren en ruim 800 collega’s. Mede daarom is er voor gekozen om de verandering klein te houden; tastbaar en op persoonlijk niveau. Door juist de medewerker als de interne samenwerking centraal te stellen ontstond er een basis om de afzonderlijke vestigingen om te vormen tot één grote sterke regionale bank. Het evenement stond daarom in het teken van het hebben van lef en durf om samen één te zijn: Dare2be1!
De eerste stap was het creëren van een uitgebreid draaiboek. Daarna zijn de communicatiemiddelen ontwikkeld, zoals signing op locatie, fysieke uitnodigingen, e-mails, een aanmeldpagina en de aftermovie.
Om ervoor te zorgen dat de break-out sessies zo goed mogelijk aansloten bij de kenmerken van de medewerkers is een korte vragenlijst ontwikkeld. Deze werd tijdens het aanmeldproces ingevuld. Aan de hand van de antwoorden werden de medewerkers ingedeeld in de verschillende workshops en groepen, zodat het programma zo goed mogelijk aansloot bij hun persoonlijke interesses met als doel het stimuleren van samenwerking en verbinding.
Oeps! We konden je formulier niet vinden.
Volgend project
MAASSTAD ZIEKENHUIS Interne communicatie: van aannames naar gedragsverandering |