Contentstrategie
Team Jayme

Samen Team Jayme: 1,9 miljoen opgehaald

In maart kregen we wel een heel bijzondere vraag; willen jullie (middels een content strategie) helpen 1,9 miljoen euro te werven voor ernstig zieke Jayme? Jayme is inmiddels ruim 1 jaar oud en heeft Spinale Musculaire Atrofie (SMA) type 1. Dit is een zeldzame en zeer ernstige spierziekte waarbij in toenemende mate spierverlamming optreedt, waardoor de spieren steeds dunner worden (atrofie). 95% van de kinderen met SMA type 1 worden niet ouder dan 1 à 2 jaar. Om Jayme een kans op leven te geven moest er 1,9 miljoen euro opgehaald worden aan donaties voor de behandeling met het medicijn Zolgensma, één van de duurste medicijnen ter wereld. Hoe onmogelijk de vraag ook lijkt, als het om het leven van een kind gaat dan geef je de volle 100%. En dat is precies wat we hebben gedaan.

Samen met bekende en onbekende Nederlanders werden wij onderdeel van één team, Team Jayme. Een bijzondere ervaring in deze bizarre COVID-19 tijd waarin we nog meer op elkaar zijn aangewezen en de hulp van een ander nog belangrijker is geworden. We hebben een content strategie opgezet en zijn een verjaardagsactie en (online) campagne gestart, met de volgende conceptgedachte:

Een kaarsje op je verjaardagstaart, we staan er eigenlijk niet bij stil. Ieder jaar komt er automatisch eentje bij totdat de taart uiteindelijk gevuld is. Voor Jayme stoppen de verjaardagskaarsjes al heel snel. Geef Jayme een kans op leven en doneer een verjaardagskaarsje. Laten we er samen voor zorgen dat het niet zijn laatste verjaardag is.

Content strategie website team jayme

Naast het strategische en creatieve concept hebben we, samen met Ha! Marketing, een online strategie ontwikkeld. Daarnaast een grootse SMS-actie opgezet in samenwerking met CM.com. En natuurlijk een stevig PR-plan; van strategie tot woordvoering. Er is heel veel media-aandacht voor Jayme geweest, maar nog veel belangrijker: het streefbedrag is ruimschoots behaald. Doordat Jayme niet in Nederland behandeld kan worden, was er gedurende het traject extra geld nodig. Inmiddels is bekend dat Jayme naar Hongarije kan voor de behandeling met het medicijn! Er is nog een (kleine) € 50.000,- aan donaties nodig, we hebben er vertrouwen in dat ook dat gaat lukken. Het is een emotioneel project, maar onwijs mooi om onderdeel te mogen zijn van dit initiatief. #teamjayme2020

👇 Ook leuk

Event
Sectorinstituut Transport en Logistiek

Op 1 dag 60.000 vrachtwagenchauffeurs bereikt

Commercial
Employer branding
Sectorinstituut Transport en Logistiek

3.100 mensen een nieuwe baan als vrachtwagenchauffeur

Werkgeverscommunicatie