Samen voor een
beter klimaat.
245 lokale helden
met een nationale impact.
Klant
NKW
Onderwerp
National Klimaatweek 2023 (NKW)
Tags
Strategie
Concept
Content
Video
Social
Voor het derde jaar op rij organiseerden we samen met Bijl PR de Nationale Klimaatweek 2023. Deze editie lag de focus op actie. Hoe krijg je mensen in beweging? Met échte verhalen en directe communicatie.
Strategie
Na twee jaar ervaring bouwden we dit derde jaar voort op een stevige strategie, met een nieuwe focus: activatie. We kozen voor een directe, minder gepolijste toon met verhalen die aansporen tot actie en interactie.
Branding
We gaven NKW een frisse, dynamische uitstraling die past bij de urgentie van het moment. We brachten de boodschap van duurzame actie duidelijk over via sterke visuele en tekstuele content, zowel lokaal als nationaal.
Activatie
Krachtige social content bracht mensen in beweging. Met formats als ‘Weekje zonder’, straatinterviews en NKW Live inspireerden we een breed publiek om ook iets te doen voor een beter klimaat.
Resultaat
Nationale Klimaatweek 2023 had ruim 112 miljoen impressies en inspireerde Nederland om samen de knop om te zetten. Maar liefst 236 Klimaatsupporters, 245 Klimaatburgemeester, en 99 NKW-gemeenten kwamen in actie tijdens NKW.
Nationale Klimaatweek is als case genomineerd voor de Sabre Awards!
Together with our friends:
Neem
actie
voor het
klimaat
Als strategisch partner hebben we samen met diverse partijen Nationale Klimaatweek vormgegeven. Onze aanpak zorgde ervoor dat de boodschap via de juiste kanalen de doelgroep bereikte en écht impact maakte.
“De samenwerking met Campagne om de samenleving te betrekken bij het NKW was een absoluut plezier! Campagne brengt expertise, toewijding, flexibiliteit en is bereid een stapje extra te zetten voor het beste resultaat.”

Simone van Straalen
Campagnemanager
Ministerie van Economische Zaken en Klimaat









