NL EN

Rotterdam Topsport

Rotterdam
kleurt geel.

415.000+ bezoekers voor dit
iconisch wielerevent.

Klant

Rotterdam Topsport

Onderwerp

Citydressing en
eventpromotie

Tags

Strategie
Concept
Event
Content
Video
Social

Tour de France Femmes avec Zwift 2024 was een historisch moment voor Rotterdam. Voor het eerst startte dit iconische wielerevent buiten Frankrijk, met Rotterdam als gaststad voor de Grand Départ.

Strategie

Van concept tot uitvoering, we deden het allemaal, samen met Rotterdam Topsport. Alles was gericht op het overbrengen van een krachtige boodschap: de Tour de France Femmes draait om meer dan alleen wielrennen. Het gaat om powervrouwen, beweging en de verbindende kracht van sport.

Branding

De grafische kunst van de Rotterdamse artiest Eveline Schram werd het campagnebeeld en dit voerden we door in alle communicatiematerialen. Met conceptuele campagnes zoals Rotterdams Peloton, Wijkfeesten en Geef door die fiets! gaven we de boodschap extra kracht en bereikten we een breed publiek.

Activatie

Onze creatieven kenden de kleuren van de Tour als geen ander en werkten onvermoeibaar om elk detail te perfectioneren. We ontwikkelden alle denkbare communicatiemiddelen, zoals de citydressing en buitenreclame, de website, radiospots, social media content en (online) advertenties.

Resultaat

22 teams, 154 renners, legden 200+ kilometers af over 3 dagen en gingen door 3 steden – met meer dan 415,000+ bezoekers.

Together with our friends:

Meer! (Naar links)

Meer! (Naar rechts)

Met duidelijke, impactvolle communicatie, en een goed gedefinieerde strategie werkte we samen om een fantastisch evenement neer te zetten.”

Lisette Eijgelsheim

Projectdirecteur
Rotterdam Topsport

Klimaatweek

C. Steinweg Group

Social media campagne: Join the club!

Effectieve werving van
havenwerkers in Rotterdam.