Campagne was erbij

Geschreven door: Marc van Bakel - 2 minuten leestijd

Op donderdag 11 oktober was ik namens Campagne bij OnBrand’18 in de SugarCity in Amsterdam. OnBrand’18 is het grootste Europese branding evenement in onze branche. Tal van strategen, creatieven, CEO’s, CMO’s en visionairs brengen hun verhaal. Met als doel dat wij daar weer van kunnen leren. En dat willen we wel.

Ik hoorde tijdens de officiële opening: ‘be thirsty, be hungry’. Het ging hier natuurlijk niet om versnaperingen, maar om de onbedwingbare nieuwsgierigheid die ik vandaag in tal van workshops moest gaan bedwingen. Stel vragen, veel vragen en laat je inspireren. Nou, dat is gelukt. Ik deel graag in vogelvlucht mijn ervaringen van deze dag.

Het gaat te ver om alle presentaties die ik gezien heb en workshops die ik gevolgd heb te herhalen. Ik zou de sprekers tekort doen met een samenvatting. Maar ik heb veel gezien en gehoord. Vandaar deze buzzword bingo, een term die ik vandaag voor het eerst hoorde en maar meteen overneem.

  • Ik zag hoe één kort blogje een bedrijf volledig te gronde kan richten of juist sky high kan doen groeien.
  • Wat de kracht is van Artificial Intelligence.
  • Hoe Uber zich gaat positioneren als een bevlogen onderneming met een waanzinnig online platform. Dat zij zich daarbij vooral bezig houden met ‘de transformatie van een organisatie die weet wat ze doet, naar een organisatie die weet waarom zij doet wat zij doet’.
  • Dat disruptive innovation hét magic word is om groei te bewerkstelligen.
  • Dat producten eigenlijk niet veranderen, maar de interface die we gebruiken wel. Omdat we data gebruiken en daarmee ook onze eigen places of attention creëren.
  • Dat enterprise klanten zich gewoon gedragen als consumenten.
  • Dat authentiek zijn een van de grootste brand values is. En dat storytelling daarbij van groot belang is.

Mijn dag OnBrand’18: sweet memories! En één om te onthouden: anybody can copy your product, but nobody can copy your brand. Meer weten? Neem even contact met me op en ik praat je graag bij.

De toekomst van ons vak, voor communicatiestrategen en marketeers? Die is vandaag zó mooi onder woorden gebracht door Stefan Fountain van PR.CO, alle eer naar deze bevlogen spreker.