Privacy Statement Cookiebeleid |
Rotterdam Topsport 010 op weg naar Tokyo |
Rotterdam Topsport steunt topsportverenigingen, sporters en talenten én helpt om sportevenementen naar de stad te halen. Daarnaast verbindt en inspireert Rotterdam Topsport lokale bedrijven. Campagne is Toppartner en helpt deze maatschappelijke organisatie bij hun positionering en als strategisch partner bij alle communicatievraagstukken. Zo zijn we nauw betrokken bij de ontwikkeling en uitvoering van een (sponsor)campagne waarmee 50 Rotterdamse topsporters worden ondersteund en een gezicht krijgen tijdens hun weg naar de Olympische en Paralympische Spelen in Tokyo.
Rotterdam biedt het ultieme topsportklimaat. Met de allerbeste trainingsfaciliteiten, de niet lullen maar poetsen mentaliteit, support van de gemeente, de trotse inwoners en bedrijven die topsport een warm Rotterdams hart toe dragen. Niet voor niets jagen 50 potentiële Rotterdamse Olympiërs hun droom na en doen er alles aan om zich klaar te stomen naar het allerhoogste niveau.
Met deze persoonlijke campagne verbinden we de sporters en de doelgroep op gemeenschappelijke grond: de stad is ieders thuishaven, inspiratiebron en krachthonk. Rotterdam is homeground!
Het concept is verder gefundeerd op drie kernelementen: de sporters en hun sport(en) beter leren kennen. De ‘road to Tokyo’ (en verder) van de sporters in beeld brengen en de link leggen naar Rotterdam en de verbinding die de sporter met de stad of wijk heeft.
In de campagne zijn drie communicatiefases vastgesteld:
Het doel was om een campagne te ontwikkelen om 50 Rotterdamse topsporters te ondersteunen en een gezicht te geven in hun weg naar de Olympische en Paralympische Spelen in Tokyo. Door COVID-19 is de Olympische en Paralympische Spelen in Tokyo uitgesteld naar 2021, dat betekent voor deze campagne dat we Rotterdamse topsporters blijven steunen in hun weg naar Tokyo 2021.
De eerste stap was de ontwikkeling van de ‘Official Partner Box’ ter waarde van 2020 euro. Met deze box wordt een topsporter aan een bedrijf gekoppeld en zo faciliteren we verdere ondersteuning. Daarnaast biedt deze investering de individuele sporter de mogelijkheid om extra materialen, faciliteiten of trainingen aan te schaffen. Alles in het teken van een optimale voorbereiding op Tokyo.
Om de sporters extra in de spotlight te zetten hebben we een PR- en contentstrategie ontwikkeld en uitgevoerd. Zo zijn er diverse themabijeenkomsten georganiseerd, is er een teaservideo ontwikkeld, zijn er diverse nieuwsbrieven verstuurd, hebben we met onze content voor een ‘buzz’ gezorgd op social media en was de campagne te zien op vele abri’s in de binnenstad.
Oeps! We konden je formulier niet vinden.
Volgend project
Campagne Branding Days: de fundering van een herpositionering |