ROTTERDAM SPORT

Hét sportplatform voor 600.000 Rotterdammers.

One sentence brief

Hoe kunnen we 600.000 Rotterdammers meer laten bewegen?

projectomschijving

Zo’n 600.000 Rotterdammers meer te laten bewegen, dat is nog best een opgave. Maar Rotterdam verbindt, en sporten ook! Daarom hebben we een online platform ontwikkeld; rotterdamsport.nl. Een contentplatform dat inspireert, de weg wijst en motiveert. Met een totaaloverzicht aan clubs, verenigingen en sportevents in Rotterdam. Verrijkt met blogs, video’s, vlogs en persoonlijke verhalen over sporten. Voor én door Rotterdammers.


Op het platform is veel ruimte voor (beeld)verhalen, sportieve dialogen en video’s. De content op de website en social kanalen wordt voornamelijk gegenereerd door Campagne en de drie initiatiefnemers (Gemeente Rotterdam, Rotterdam Topsport en Rotterdam Sportsupport). Reporters spelen een steeds belangrijkere rol hierin. Dit zijn enthousiaste Rotterdammers die het leuk vinden om hun passie voor sport te delen met de rest van de stad. Hardlopen, korfballen, crossfit en zelfs schaken, alles komt aan bod!


Liberator

Een persoonlijk en Rotterdams contentplatform. Met verhalen waar de Rotterdammer zich in herkent, of juist niet. Verhalen die je aan het denken zetten, je inspireren of je activeren.


aanpak

Om te onderzoeken waar de doelgroep behoefte aan heeft, zijn we de straat opgegaan en hebben we de Rotterdammer vragen gesteld over zijn of haar sportgedrag. Met een focusgroep zijn we de diepte ingegaan. Deze input diende als basis voor het plaform en de content. Ook stelde Campagne een social playbook op; een handleiding voor het maken van content voor alle betrokkenen. Hierin worden alle kanalen, formats en soorten content toegelicht. Op deze manier zijn we in staat om met verschillende contentmakers eenduidige content te creëren.


Video

Om het platform in Rotterdam onder de aandacht te brengen, werden drie trailers geproduceerd.

Group 2 Copy Created with Sketch.

Resultaten

Na een maand mocht Rotterdamsport.nl zich het grootste regionale sportplatform noemen. Het contentplatform staat online sinds april 2016.


15000
sessies per maand
41500
paginaweergaven per maand
3400
Facebook volgers
2630
Twitter volgers

Meer weten?

Ayse vertelt je graag meer over deze case.